sobota, 22 marca 2014

Babeczki z płatkami owsianymi i owocami


Cześć :) Dzisiaj nie typowy post jak na mojego bloga :) Postanowiłam stworzyć kulinarny wpis na temat moich dzisiejszych wyczynów w kuchni :)
Ze względu na to, ze mój blog nie jest typowym blogiem makijażowym, ani modowym, a bardziej lifestylowym dzisiaj pokazuję Wam babeczki z płatkami owsianymi w moim wykonaniu. :) Ogólnie do upieczenia babeczek natchnęła mnie moja koleżanka z pracy ( Karola dzięki :*), od której dostałam najpierw przepyszną "dietetyczną babeczkę, a potem przepis dzięki któremu mogłam stworzyć własne wypieki. . .:) Na początku powiem, że ogólnie powinno się podawać babeczki bez cukru pudru i innych dodatków, ale ze względu na to, że moja rodzinka nie przepada za mało słodkimi ciastkami, posypałam je cukrem pudrem i położyłam na wierzch truskawkę oraz posypałam kolorowymi kuleczkami dla ozdoby, żeby zdjęcie ładnie wygladało ^^.  Dlaczego nazywam te babeczki "dietetycznymi"? Właściwie dlatego, że zawierają zdrowe składniki i są bez cukru... Pewnie pomyślicie, że nie są wcale słodkie, ale wręcz przeciwnie :) Już podaje przepis.... :D

SKŁADNIKI:

- 3 łyżki płatków owsianych, 
- 2 łyżki żurawiny suszonej, 
- 2 łyżki wiórków kokosowych, 
- 1 szklanka mąki pełnoziarnistej (lub zwykłej, która sprawdzi się lepiej jeśli chcemy, aby nasze babeczki były bardziej puszyste), 
- 1 jajo, 
- 200 g jogurtu naturalnego, 
- 2 łyżki miodu,
- 2 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, 
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej, 
- 5 łyżek oliwy, 
- truskawki (ja dałam mrożone, bo nie było wyboru),
- 1/2 banana
 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Płatki owsiane namocz troche wcześniej w jogurcie. Osobno mieszasz suche składniki i osobno mokre. Suche dodajesz do mokrych i wszystko mieszasz, aż powstanie jednolita masa, jeśli ciasto będzie za gęste dodaj troszkę wody, jednak uważaj, żeby nie było zbyt rzadkie, ponieważ babeczki będą wypływały z foremek.

Rozkładasz foremki do muffinów (mogą być papierowe) lub blachę do babki, jeśli nie masz foremek. Pamiętaj, aby na każdą foremkę nałożyć odrobinkę oliwy. (Ja tego nie zrobiłam i nie mogłam zdjąć papieru). Na dno każdej foremki nalewasz trochę ciasta, kładziesz tryskawkę lub pół truskawki w zależności od wielkości oraz plasterek banana, następnie zalewasz znowu ciastem tak do trochę więcej niż 3/4 wysokości foremki. Możesz posypać z wierzchu płatkami migdałowymi lub czym chcesz, ale nie musisz. Babeczki pieczesz w rozgrzanym do 180 stopni piecu przez około 25 minut i gotowe! :)

Ekstra przepis, babeczki są przepyszne, dzięki dodaniu miodu i owoców stają się słodsze :) Mąka pełnoziarnista jest zdrowsza, ale niestety cięższa przez co moje babeczki nie wyrosły tak pięknie jak powinny, wydaje mi się, że gdybym dodała zwykłej mąki tortowej, która jest lżejsza i bardziej puszysta ciasto ładniej by wyrosło, mimo to serdecznie polecam :) Pyszne dietetyczne babeczki. :D :D :D

 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz zamiar obrażać mnie w komentarzu nie zostawiaj go, za wszystkie inne dziękuję. :)