niedziela, 25 września 2016

Jak urządzić kącik noworodka - wyprawka dla dziewczynki


Witajcie, dzisiaj post w najbliższym jak narazie dla mnie temacie czyli ciąża i macierzyństwo. :)
Chciałabym poruszyć kwestie urządzania kącika oraz wyprawki dla dziecka.
Nie wiem czy już się chwaliłam, ale oczekuję córeczki. Napewno nikt z nas nie jest w stanie odróżnić czy nowo narodzone dziecko to chłopiec czy dziewczynka, patrząc na nie np. gdy jest ubrane w samą pieluszkę. Często ubiór naszego dziecka mówi nam o jego płci na pierwszy rzut oka. Wiadomo, że w późniejszych miesiącach życia, zmieniają się rysy twarzy, wygląd, często dziewczynki są delikatniejsze i widać to odrazu. Jak pewnie zauważyłyście od wielu, wielu lat przyjęło się, że dziewczynki ubiera się na różowo, cukierkowo, tworzy się jak najbardziej cukierkowe, dziewczęce pokoiki, aby jeszcze bardziej podkreślić, dziewczęcy styl. Chłopców natomiast ubiera się na żółto, zielono, niebiesko, z wszelkimi aplikacjami typu misie, samochody, żabki itp. Dla dziewczynek jednak zarezerwowane są księżniczki, laleczki, itp. W wielu miejscach spotkałam się, z opinią, że dla dziewczynek to raczej tylko różowe. Z resztą  będąc w jakimkolwiek sklepie z rzeczami dziecięcymi są działy dla chłopców, gdzie jest wybór w pełnej gamie kolorystycznej w różnych wzorach, natomiast dla dziewczynek znajdują się, rzeczy we wszystkich odcieniach różu. Rzadko kiedy można się spotkać, z pięknym, błękitnym czy zielonym, typowo dziewczęcym pajacykiem. Czasami nawet prosząc np. o żółte czy zielone śpioszki, otrzymywałam odpowiedź - "dla chłopca"? Jakież było zdziwienie kasjerki, gdy mówiłam, nie dla dziewczynki. " Oj to mamy tylko dla chłopców w takiej kolorystyce".  Zawsze na tego typu kolorach są nadrukowane, pieski, samochodziki, misie w samochodzikach, itd. To przykre. Dlaczego, dziewczynki mają być ubierane tylko na różowo? Dlaczego, producenci odzieży nie robią różnokolorowych ubranek dla dziewczynek. Uważam, że jest to strasznie dziwny stereotyp i powinno się to zmienić. :)  Nie mówię tutaj o dzieciach starszych od rozmiaru 68/74, gdzie kolorystyka i wzory są już bogatsze. Mówię tutaj o ciuszkach i dodatkach dla dzieci w rozmiarach 56-62, gdzie szukając czegoś dla dziewczynki, jestem postawiona przed faktem no tak, podoba mi się ten ciuszek, ale jest tylko w kolorze różowym i nagle, cała szafa jest przepełniona różowymi ciuszkami i różni się tylko odcieniami i printami. Kupując wyprawkę dla swojej niuni nie sugerowałam się tym, że jako dziewczynka musi nosić falbanki, koronki, różowe kwiatki czy inne rzeczy tylko dla dziewczynek, owszem zakupiłam parę, ciuszków i gadżetów takich typowo dziewczęcych, różowych itd, ale jednak  postawiłam na różnorodność i często korzystałam z działów chłopięcych, mieszając np. niebieskie czy szare body w misie z kremowymi spodenkami. Podobnie z wystrojem pokoju, postanowiłam, że nie będzie typowo dziewczęco i nie będzie tonęło wszystko w różach. Wybrałam beżową pościel w białe gwiazdki, beżowy przewijak, oraz biało, żółto, kremowe dodatki. Fotelik do samochodu wybrałam miętowy, a wózek zamierzam kupić w ciemnym kolorze, który nie będzie typowo dziewczęcy. Absolutnie nie mam nic przeciwko różowemu kolorowi, bardzo go lubię, w różnych odcieniach, ale uważam, że dla dziewczynek jest za mały wybór jeśli chodzi o kolorystykę ciuszków i dodatków. Wiadomo, że ubranko podkreśla płeć dziecka, ale przecież dziewczynka może mieć np. błękitne śpioszki z misiem w sukieneczce, czy też zielone body z żabką, a nie koniecznie różowe, z kotkiem czy księżniczką. Oczywiście to jest moje osobiste zdanie i nie każdy musi się z tym zgodzić. :) Wpisując w wyszukiwarce wyprawka dla dziewczynki, wyskakuje mnóstwo wyników, przepełnionych różem. Wpisując noworodek dziewczynka i chłopiec, moim oczom ukazują się zdjęcia dziewczynek ubranych na różowo i chłopców ubranych na niebiesko. Dla przełamania stereotypów pokażę Wam parę inspiracji kącików dziecięcych i ciuszków, które moim zdaniem z powodzeniem mogą być wykorzystane dla dziewczynek. Dajcie znac co o tym myślicie.

Więcej w temacie rodziny, dziecka, ciąży i macierzyństwa znajdziecie na portalu kobieceporady.pl  Polecam gorąco! :)



















Zdjęcia pochodzą z www.pinterest.com

2 komentarze:

Jeśli masz zamiar obrażać mnie w komentarzu nie zostawiaj go, za wszystkie inne dziękuję. :)